Sidor

söndag 25 mars 2012

När jag vet att de kan bli bra

Under dom åren jag har haft med Bavvan så har jag aldrig haft en domare som kommit fram och sagt något om just mig och min häst. Eller en då de gick skit i september på tävlingen. Så kom en domare och ville ge mig tips om hur man kan träna osv. Men även hon sa att vissa hästar vill inte tävla.

Jag har sett att de finns en del som brukar gå fram och prata med domarna under tävlingsdagarna och prata och fråga vad dom tycker osv. Jag är inte en person som kan göra de. Jag tycker de känns konstigt och lite ja jag vet inte. Det är inget jag känner mig bekväm med.

Men under gårdagen kom domaren fram när jag stod och duschade Oscar. Hon frågade lite om honom och sa att " Den här kommer du har roligt med" De syns att de finns mycket i honom" Sen avslutade hon med att säga "Va kul, han är fin".

Att få det bekräftat utan att jag har gått fram kändes kanon. Och nu skriver jag inte detta för att skryta utan för att berätta att jag har svårt att ta emot beröm. Jag tvivlar alltid på att man är för dålig och att de inte kommer bli bra med vad det än gäller. Men det känns så bra med han och våran resa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar