Sidor

lördag 3 mars 2012

Beslut

Då är beslutet taget. Efter 16 år på SURF så byter jag klubb till RKS = Ridklubben Sandgärdan.
Mitt beslut är grundat på hur mitt liv ser ut, ekonomi och tid.

Jag har lagt mycket energi på att få tränare till Sikeå. Nu har vi tränare som kommer dit varannan vecka som enligt mig är kompetenta och duktiga med att lära ut. Bra tips och bra träningar helt enkelt.

Jag ville träna på surf denna termin, jag vill ju träna så mycket som möjligt. Men ibland måste man komma till insikt. Jag jobbar heltid. Har 3 hästar varav 2 som jag vill hålla igång extra ordentligt och utvecklas mer i ridningen. Jag har ett hus som ska skötas och betalas. Försöka hinna med att träffa familj och vänner. Sist men inte minst hinna med mig själv och min sambo.

Så de känns som rätt val att välja RKS då jag bor såklart närmre och att inte behöva köpa anläggningskort på Surf utan jag betalar medlemsavgiften så jag kan va med på klubbtävlingarna.

Mitt beslut känns bra. Dock kommer jag att sakna alla människor på stället. Men jag hoppas att man inte slutar hälsa för de. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar