Sidor

söndag 10 juni 2012

Tävlingsdag i Skellefteå

Som jag skrev tidiagre under dagen så var jag otroligt less under dagen då jag var själv och fick lösa allt
och fixa allt själv. Självklart blir det skillnad när man har uppstallning, men jag valde denna gång att ha honom i transporten.

Jag brukar inte göra utvärderingar av tävlingsplatserna utan tycker att det gör Jeanette så bra på sin blogg.
Men jag måste berätta mina tankar om dagen.

Skellefteå Ridklubb är en fantastisk ridanläggning med fina ytor, fina ridhus, utebanor och trevliga gäststall och såklart trevligt folk. Men något som blev jobbigt för mig som var ensam och hade lite tidspress då jag hamna i oväder på e4an på vägen dit och fick köra sakta, var att:

Skyltat till sekretariatet inte fanns och jag fick gå och leta och fråga. Skyltat för vägen till framridning fanns inte vilket jag behövde som stod på en parkering/ridbana på andra sidan anläggningen och ville gärna veta vars man skulle gå. Så det fick jag också fråga om, men som tur var kunde den frågan besvaras då jag äntligen hittat till seket.

Jag hade en plan på att rida 11:08 i medelsvår och sen rida 12:22 i LA4. Dessa tider stod på internet efter klockan 00 inatt och imorse samma sak. Så jag hade planen att rida medelsvåra och sen låta han äta lite hö och betfor i ca 25 minuter för att sedan fixa oss och rida fram till nästa klass.
Så jag tänkte väll aldrig på att kolla startlistan igen eftersom det var fasta starttider. Så jag hoppade upp och kom till ridhuset igen vid 5 i 12 och inte en häst fanns inne i ridhuset... jag hoppade av och tittade på startlistorna. Då har dom flyttat om och gjort första start 12:45. Så jag skulle inte rida förrän om en timma. Så tillbaka till transporten ta hö och vatten och återigen kasta på ett täcke och stå i en port och låta han äta i va 25 minuter för att sen gå tillbaka igen.

Hade detta fixat under gårkvällen hade man kunnat ta av han grejorna och ställa in han i transporten så kunde jag ha gått och ätit och dricka lite vatten, men detta gick tyvärr inte då jag inte hade någon stans eller tid att ställa in honom.

Nu låter jag som en gnällkärring men det kändes så iaf!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar