Sidor

söndag 10 juni 2012

Resultat

Blev så långt inlägg tidigare så jag skriver här om ritterna lite kort.

Medelsvår C1. Han kändes fin, inte helt framme. Detta var lite pga att vi var ca 10 stycken på framridningen i ridhuset samtidigt och jag vill gärna ha lite plats för att galoppera fram honom på stora bågar för att få han mer rund och framme, men detta fanns det inte riktigt plats för så jag fick inte riktigt fram honom dit jag ville.
Men programet i sig var ändå bra, jag kände en bra takt och skolorna blev väldigt upp och ner, en 7a på ena 5a på en annan och 6a på 2 stycken. Så ja upp och ner. Små men många missar, där övergångarna är något som drar ner.  Fick ett avbrott då jag blir lite för passiv i samlade galoppen så jag valde att lägga en volt för att komma in rätt i första enklabytet. Fick beröm senare att jag var klok som gjorde volten där och kunde få bra poäng i bytet istället för att strula till det.
Kommentar: Häst som vill framåt, bra tempo och vägar. Forma mer i skolorna
270 poäng och 57,45%

La4. Framridningen jobbades med övergångar, tempoväxlingar och skolor för att mjukgöra honom lite mer.
Inne på banan var det ingen miss överhuvudtaget. Allt flöt på och det kändes grymt bra. Självklart om man ska vara petig så tyckte jag den sista skänkelvikningen, och båda bakdelsvändningarna var sådär och min känsla var rätt för vi fick 5or på dom 3. Men resultatet var oerhört bra. av 24 moment hade vi 12 7or och resterande hälften delades på 5 6 och 8 or.
Kommentar: Trevligt ekipage! God rakriktnining, passa formen önskar lite rundare. Lycka till! 
263 poäng och 64,15%

Det var allt för denna gång :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar