Sidor

söndag 24 juni 2012

Dessa insekter

Igår var det jätte varmt och jag skulle få släkten hit på middag. Så jag valde att rida mitt på dagen i värmen för att hinna. Oscar var super fin, och lossade oerhört bra i alla gångarter. Så jag tänkte efter ca 40 min att "nu vänder vi hem". Efter bara 100 m händer det något. Oscar hoppar till och plötsligt har vi runt 10 getingar runt oss. Dom var helt galna! Dom satte sig på mina armar, dom satte sig på mina ben, dom satte sig på Oscar. Jag som är livrädd för dom fick panik och försökte ändå hålla lugnet som var svårt. När jag fått iväg dom som satte sig på mig började Oscar bli irriterad på dom och ville börja trava. Men jag vet att dom hänger med så jag fattade galopp. Vi galopperade fort och säkert 1 - 1,5 km. Bryter av till trav tittar runt ingen geting skrittar. Och wips så var dom tillbaka, lika galna. Dom var så nära att ibland kände jag dom "smeka" mitt ansikte! Skit äckligt! Så vi galopperade då dom fortsatte att sätta sig på oss och Oscar var grymt irriterad över dom. Galopperade nästan halva vägen hem, Oscar tyckte det var skit kul att få springa fort. När vi väl var ute från skogen så tänkte jag att okej nu borde dom va borta. Men fel hade jag.
Nu var det bara 5 som hängde med och dom här var värst. Dom skulle göra allt för att vara runt mitt ansikte och "sätta" sig där så jag fick panik, galopperade hem hoppade av sprang med Oscar in i stallet, stängde stalldörren för inte dom skulle komma in.. 2 hängde med och fick väll lite panik då det är så svalt i stallet och fokuserade bara på att flyga vid lampan. Jag skyndade mig att ta av Oscar grejorna då han inte hade fått någon avskrittning, tog på han grimman och fort med mig en svamp. Så promenerade vi 15 minuter innan han fick bli av sköljd svetten och in i hagen igen. Usch vad jag hatar dessa insekter!!!

2 kommentarer:

  1. Håller med dig, de är så vidriga! Vi skrittade fram i skogen igår och höll på att bli knäppa över alla jävla flugor och myggor. Och då har inte ens bromsarna vaknat än! Suck...

    SvaraRadera
  2. Fy, jag hade nog svimmat av skräck, jag är helt sjukt livrädd för getingar :-S


    Ja, det är bara du säger till :-)

    SvaraRadera