Sidor

torsdag 7 juni 2012

Det här med bete

Jag har en fråga till er läsare.
Svara gärna om vad ni tycker.

Jag har fått lite förfrågningar ang hyra in sig på bete..
Men det här med pris vet jag inte hur jag ska göra.

Detta kommer att ingå:
Tillsyn varenda dag
Täcka på ifall det behövs
Tillgång till MYCKET bete
Behöver aldrig fylla vatten det gör jag
Fixa hagar och bygga ut sköter jag
Användning av sandhagar eller nångång box finns möjligheten
Så i det stora hela behöver den som hyr in sig inte lyfta ett finger. :)

Vad skulle ni betala för det i månaden?

5 kommentarer:

  1. max en tusing typ. Många som tar mellan 500-800 av hur det ser ut på blocket. Har ni fått köpa mer mark?

    SvaraRadera
  2. Jag skulle lätt betala 1000:-/månad för det du erbjuder om det är så att hästen klarar sig på betet och har mycket mat samt stora hagar. Att du står för tillsyn är ju ett plus så att man som hästägare kan ta semester också i fall man vill.
    Vet många beten som tar 1000/månad utan allt det du erbjuder, typ enbart beteshagen och resten får man ordna själv, det är inte ovanligt.

    SvaraRadera
  3. Fast det beror ju på vad det är för bete, är det odlade/brukade vallar, ängsbete eller vildvuxet bete? Näringsinnehållet skulle nog få styra priset lite också. Det mest exlusiva betet är ju ett bete där man inte behöver stödfodra något helst =)

    SvaraRadera
  4. Folk tar väldigt olika mycket betalt för sina beten. Men det jag kan tycka styr lite för hur mycket jag vill betala också är läget på betet. Alltså hur är det med ridvägar, ridbana etc. Även om det finns spolspilta och sånt i närheten :)
    Jag har tidigare betalat 1000/månad och då fick man göra allting själv, men det var nära till Norrmalm och bra ridvägar. Så var det ett bra stall med spolspila men inget spån och hö om man vill ta in dom ngn natt.
    Nu betalar jag 700/månad och då finns det en vattentank vid hagen, och så hjälps vi åt med tillsyn, vattning, täckning och sånt. Och det finns möjlighet att ta in dom om det behövs. Dock så är det inte ridavstånd till Norrmalm.
    Egentligen är det första betet lite dyrt, men läget gjorde att man gärna betalade det lilla extra för det. Och så givetvis så ska ju betet vara bra, har aldrig hittils behövt stödfodra under betet.
    Vet inte om det här var så mkt till hjälp, men det är lite hur jag som letar/letat bete tänker och tycker :)

    SvaraRadera
  5. Mellan 700-1000 för en månad, beroende på hur det ligger till med ridbana, spolspilta och sådär. Och hur hagen ser ut såklart, om det finns skydd mot solen/regn, kuperad terräng osv :-)

    SvaraRadera