Sidor

söndag 24 juni 2012

Hööks om 2 veckor

Om precis 2 veckor kommer jag att åka till sundsvall av olika skäl.

1. Jag ska stor handla på hööks.
2. Jag ska umgås med en av mina närmsta vänner, bo på hotell och parta till de.
Sist men inte minst 3..

Jag ska provrida hästar..

Jag har tänkt tanken sen länge att jag bör rida andra hästar innan jag vet vad jag vill ha.
Oscar är en gud att rida, har ett bra psyke och vi har den där kemin. Sen finns det alltid vissa MEN som jag inte kommer att lägga upp här på bloggen utan det är sånt som jag vill hålla inne själv.

Det som jag tycker är jobbigt är att veta vad man vill ha. Jag har en sida som säger, en häst jag direkt kan tävla LA/Medelsvår. Behöver inte vara en häst som skulle kunna gå på 66% i medelsvår direkt utan bara som är startklar.
Jag vill ha en häst som har DET en häst som har viljan att röra sig framåt, med fina gångarter och har en bra utvecklingskurva. En häst som jag kan utvecklas med och bara fortsätta jobba framåt och växa.

Sen finns det en sida som säger, kanske man ska köpa en lite yngre häst, ingen unghäst som inte har gjort något. Som har tävlat litegrann men inte så högt utbildad. Dock känns det lite tråkigt. Då jag har sagt att jag vill egentligen inte backa bandet i min ridning. MEN hittar man sig en fin häst som har alla kvaliteér och som bara flyter på lätt att lära så kanske.

För att få mer kött på benen så att säga så kommer jag att provrida lite hästar.
Har mailat på några som kommer att provridas om 2 veckor.

Det känns roligt och spännande :)

2 kommentarer:

  1. Det var bara trevligt att få surra lite. Jag tror att du kommer veta mer när du testat några, man känner ganska direkt om det är intressant eller inte. Se till att du har någon med dig som filmar allt bara så att du kan se hur det ser ut och jämföra det med känslan!! :)

    SvaraRadera
  2. Om jag skulle shoppa häst idag så skulle jag köpa nåt trevligt som presterat bra i msvb, inte lastgammal åsså ska den ha gång!
    Dessvärre så är dom ju inte helt gratis men nästa blir en sån iaf.

    Hoppas du hittar nåt som du känner passar :)

    Kan du inte ta och bjuda hem mig och kameran ^^ Jag är fotonödig :D

    SvaraRadera