Sidor

måndag 18 juni 2012

Dressyrsatsning

Från och med hösten kommer jag att starta en dressyrsatsning på klubben som jag jobbar/rider för.
Det kommer bli 2 tillfällen i månaden där jag kommer att ha 2 grupper, mest privata ryttare. Men är det ridskoleelever som är peppade får dom vara med på ridskolehäst.

Det känns oerhört peppande. Speciellt då jag har mina planer ang företag osv. Så detta är en bra start. Nästa sommar hoppas jag att mina planer blir mer färdiga.

Igår tränade jag mina medryttare. Vi valde att rida på en åker nedanför gården istället för där vi brukar träna. Skillnaden var nivån på gräset. Men det fick va så för denna gång. Dom fick tips och råd på vad dom kan träna på när dom själva rider ut på hästarna. Så att man inte sitter bara och rider rakt fram utan att det händer lite saker och ting på hästryggen. Jag tycker det är oerhört viktigt att få hästen till att arbeta när man rider, så man får dom lättare fram och arbeta fint med ryggen. Det var första lektionen sen november för Rebecka på Bavvan och andra för Linnea på Jossan. Dom var duktiga, men vi ska fortsätta nu på söndagar så länge jag kan iaf med att träna så dom får känna att dom kommer någon vart :) Goaste tjejorna!
Lite bilder togs:






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar