Sidor

lördag 23 juni 2012

Flera dagar

Det har återigen gått flera dagar, men så är det.
Under veckan så preimär hoppade ´jag Oscar. Det gick riktigt bra och det var en otroligt bra träning för honom. Att galoppera större och fortare, använda magen och lyfta sina stora ben. Började med 5 trav bommar. Har aldrig känt en sådan taktmässig häst. Han var super duktig och lossade fint. Efter att det gjordes brai båda varven så gick jag vidare till 3galopp bommar. Detta flöt på, hade lite svårt med att komma in rätt från vänster varv. Men detta löste sig ganska fort.
När det flöt på gick jag vidare till hindret som var på det högsta på sockerbiten. Alltså ca 65 cm.  dom första sprången blev det lite tight med avståndet men detta fick jag kläm på och det gick riktigt bra och SÅ roligt var det. Oscar tyckte det också då han gärna bockade vid 2 tillfällen och hade öronen spikrakt framåt! Sötnöt.

Har även ridit bra dressyrpass i veckan och det har även blivit intervallträning.

Det som har gått mindre bra har varit hur han har varit i hanteringen...

I tisdags hämtade jag 2 stycken ponnys från en ridskola i stan, min gamla klubb SURF. Det är 2 valackar och trots en gång mellan hagarna var detta inget oscar uppskattade. Ingen får vara i närheten av hans tjejer. Så tisdag till ja igår så har han inte riktigt gått att ha och göra med i stallet eller fått i honom kraftfoder. Han har inte ron att njuta och äta det goda. Så tanken var att jag skulle träna för Erica på torsdagen men då jag ej var kry så fick detta ställas in. Så han fick vila 2 dagar i rad. Villket jag märkte idag att det har hjälpt, var som en ny Oscar. Han har landat och är nu mer lugn och sansad i stallet. Skönt!

1 kommentar:

  1. Det känns väldigt roligt! Men lite spännande, att lära känna en ny individ och lära sig rida honom. Jag hoppas att jag kommer kunna matcha honom, och framför allt att jag ska utvecklas! :) Kul med hoppning, det kan nog som du säger vara bra för Oscar att jobba med just lite längre språng!

    SvaraRadera