Sidor

torsdag 5 april 2012

Vår känslorna kommer fram

Oscar va riktigt töntig i gången idag. Han stod och trampade och trampade, gick fram och tillbaka. Va stressad och spänd och när jag skulle sitta upp så skyndade han sig iväg innan jag ens var uppe. Så envis som jag är gjorde vi om uppsittningen 3 gånger innan han stod helt stilla och var lugn. Gör om gör rätt helt enkelt..

Dock var han en helt annan häst under ridturen. Hade planen att jobba med förvändgalopp, halter och från halt fram i galopp. Ville även jobba litegranna med öppna och sluta. Så efter uppvärmningen började jag med öppnor och skänkelvikningar, red skänkelvikning för att sedan rakrikta och direkt gå in i öppna. Efter öppnan rakrikta och in i galopp. Galopp, vända över på andra sidan vägen och rida i förvänd. Rida över på rätt sida vägen igen bryta av och börja om.

På hemvägen var han så himla fin och lyhörd. Så då körde vi trav halt, rygga, galopp några gånger sen skrittade vi hela vägen hem. Mums säger jag bara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar