Sidor

fredag 20 april 2012

Tappra läsare

Jag blir imponerad varje gång man har varit dålig på att uppdatera och ser att ni läsare still going strong ! Det ger mig en liten spark i rumpan att uppdatera bättre. Därför tänkte jag ge er några inlägg på rad nu.
Detta kommer att handla om en del av passen på både B och O.

Oscar har varit riktigt bra dom senaste passen, det är inte ofta jag kommer hem och känner blä för detta ridpass. Jag får oftast igenom en det jag ville ha igenom. Självklart att vissa dagar så kan de vara svårare men jag nöjer mig med att han är med mig på slutet och har kommit dit jag ville få honom.
Träningarna för Rebecka och Erica kommer i ett annat inlägg.

Bavvan har fått mycket dressyrarbete dom senaste  veckorna. Jag tycker att det ger resultat hon känns mjukare och bättre i galoppen. Men hon måste BANTA. Gisses amalia säger jag bara. Hon behöver ju bara titta på höstråna så blir hon uppsvälld som en flodhäst. Trots att jag har minimerat maten så har hon väldigt svårt för att gå ned i vikt, därför har jag börjat jobba mer med galoppträning för att jobba magmusklerna och träna bort lite mer av hennes häng buk. Hon är väldigt harmonisk att ha och göra med.
Den relationen jag och Bavvan har är den relationen jag tror att många söker och längtar efter hos en häst. Efter 3 år tillsammans i maj så behöver jag nu aldrig bråka med henne, korrigera henne i gången/boxen, leda utan grimskaft till och från hagen. Hon följer mig och vet att jag är hennes trygghet. Behöver inte tjaffsa om små saker med henne längre som man behövde i stan. Känns verkligen att hon trivs här tsm med mig och dom andra hästarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar