Sidor

torsdag 5 april 2012

Svar

Dom frågor som kom in får sina svar här:

Matilda
Hur länge var det du skulle ha Oskar på foder och har du tänkt att köpa honom sedan? Om han är det alltså :)

Svar:
Jag kommer att ha Oscar till november i år. Ju mer jag rider och tränar Oscar så känner jag att han är DET för mig. Han ger mig så otroligt mycket som jag aldrig trodde jag skulle få uppleva på hästryggen. Självklart om allt går som jag vill så blir man min i slutändan. Men det är en hel del som måste fixas för att det ska kunna gå.
Många beslut och en del förändringar kommer behövas göras. Men absolut att han kommer stanna om jag får bestämma :)

Sandra:
Vad har du för mål med Oscar?
Skulle du tipsa andra som letar häst att ta hem en häst på foder, precis som du har gjort?

Svar:
1.Målet som jag hela tiden har i mitt huvud är att rida medelsvårC i sommar.
Men att nå dit måste han bygga en bättre kondition och muskler. Så jag hoppas att min och hans träning
ger reslutat.
2. Just för mig så har detta funkat. Inte helt fel fritt, det är nästan ingenting som kan gå perfekt hela vägen. Men jag och Oscars ägare har haft en öppen dialog och alltid varit ärligt med varandra. Om jag skulle välja och göra om det igen, så skulle jag ta en häst på foder. Jag tycker det är ett bra sätt att gå till väga om man inte vet/känner om man vill köpa häst eller bara ha en kort period. Men man ska ha tur att man har rätt människor att göra med. Så ja, att ta hem en häst på foder är något jag skulle tipsa om. Bara man vet vad man gör och ser till att när man letar häst så ska man veta vad man vill och följa sin egna känsla och inte någon annans.

Det var detta för denna gång. Hoppas på mer frågor nästa gång :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar