Sidor

söndag 1 april 2012

Blogg torka?

Dom senaste dagarna har jag loggat in på bloggen och bara suttit och stirrat. Jag har inte haft "något" att berätta så att säga. Men nu känns det som att jag har börjat få in lite inspiration.

Den inspirationen kommer alltid när jag har tränat för Erica. Hon är så otroligt duktig på att ta ut det bästa i alla ekipage. Så träningen som ni förstår gick kanon bra idag. Han var lite stum i sidorna till en början och det kommer jag till lite senare. Jobbade med förvänd galopp, korta och länga steget i galopp och trav runt på bågar och raka spår. Lite öppna, sluta och skänkelvikning. Blev 2 byten dock det ena blev helt ok det andra blev det ett enkelt byte inget "rent" alltså.

För mig är Oscar min drömhäst. Han är en utmaning men en positiv sådan. Det är självklart att under dessa 4 månader har vi haft lite motgångar. Han föll ur i kroppen och tappade vikt då det blev kallt. Vilket resulterade i att jag tog det lite lugnare i ridningen och bara fokuserade på att fetta upp honom. Han hamnade i bråk med Bavvan och fick vila nästan en vecka. Han är lite halv knepig att rida ute. Han älskar det, och är väldigt pigg, därav så har han lätt för att bli lite för dryg på hemvägen och hellre springer fortare och fortare än att lyssna. Dock blir det bättre och bättre. Men vissa dagar har vi våra duster det går inte att ljuga om. Men de är ingen motgång som göra att jag känner "Nä nu backade vi 2 steg". Så det är väl kanske därför jag inte skriver så mycket om det. Då jag anser att det positiva tar över det negativa som hände under ritten.

Jag måste nog följa Emily på detta, hon skrev i sin blogg att det går inte alltid bra med hästarna, det är som en bergodalbana. Det är det verkligen. MEN än så länge har jag inte fått uppleva den känslan med O. Bavvan och hästar innan henne var det tårar och tankar om att man var värdelös. Men det känns verkligen som att jag och Oscar är början på något stort och något bra. Det kommer kanske en period då vi har våran dust. Men än så länge så känns det så bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar