Sidor

fredag 20 april 2012

Senaste träningarna

Jag tror jag har berättat om träningen med Erica och kandaret på Oscar. Den träningen gick kanon bra och veckan därefter alltså för exakt en vecka sen så var det träning för Rebecka.
Red på vanliga 3 delade då jag ville få igenom saker och ting till vännästävlingen som är imorgon.

Fokuserade mycket på linjer och rak, balans och takt. Det gick bitvis bra, hade svårt för volterna då Rebecka tyckte jag gjorde "för" mycket. Runda honom bara och se volten så ska du se att han spårar rätt. Vips! Så vare! Vad enkelt det blev, så volterna som jag har tyckt har varit svår blev nu enklare så det kändes super roligt.

Fick lite tips om hur man ska jobba fram hans framben och inte att han ska trava uppåt. Galoppen red jag mesigt, så vi fick avbryta övningen och bara galoppera på framåt. Efter den träningen har jag vid varenda pass ridit framåt direkt ut fattningen så vi inte går in i samlad galopp direkt. Det känns fortare än vad det är, och jag har mes ridit lite. Så det var bra att få nya tips.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar