Sidor

torsdag 16 februari 2012

Trampa och byten

Som jag har skrivit tidigare så håller jag och träna på byten. Oscar vet exakt hur man gör och är ibland lite över ambitiös. Men de är jag som måste lära mig känslan och alla hjälper samtidigt. Idag blev de mest galoppjobb. Vi varvade med galoppöppna och rakriktning. Därefter gjorde vi diagonala slutor över vägen för att sen göra byte. Några blev bra, men de går så fort jag jag vet knappt vad jag gör och hur de kändes. Bara de att han byter galopp utan att de blir springit, tappar kontroll eller att vi hamnar i obalans.
Dom andra är bara att skratta åt, men vi jobbar på.

Igår så red jag runt byn i ca 40 minuter. Red han lång och låg och ville bara att han skulle sträcka ut större delen av passet. Sen sista 15 minuterna kortade jag upp honom red lite galopp och trav halter. Sen ville jag bara pröva att trampa lite. Även här är jag grön på att veta exakt hur jag ska göra. Men lite koll har jag känns de som.
De känns ordentligt när han trampar. Speciellt bak. De är sååå roligt!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar