Sidor

söndag 12 februari 2012

Helgen 10-12 / 2

Helgen började med att jag va hemma sjuk på fredagen. Kroppen va helt slut och förkylningen va inte nådig. Feberfrossa trots ingen feber?? Vilket jag blev tokig på. Svettades av att endast mocka. Så man kände att kroppen inte va sig lik. På fredagen så va jag ändå så pass envis att jag red Bavvan, Oscar fick vila med tanke på 2 pass jogg dagar efter vacc så kunde han få en vilodag. Bavvan och jag for barbacka, tog de lugnt och myste på. Vi försökte jobba med att hon skulle lossa i båda sidor lika mycket. Så mest skritt och trav jobb, mer orkade jag inte. Blev lite galopp i båda varven men inget "superjobb".

På lördagen så bestämde jag mig redan när klockan ringde halv 8 på morgonen att nu ska jag inte känna efter om hur jag mår idag. Så jag klev upp friserade hunden till 10 i 8. Ut till hästarna och ta ut Jossi och Oscar. Bavvan skulle stå inne då jag bestämde att jag skulle rida henne direkt på morgonen.
Hon blev väldigt stressad av att dom andra gick ut. Trots mat så ville hon inte vara själv. Jag tänkte att jag skulle vänta ut henne lite så att hon lär sig att de inte är någon fara. Så jag passade på att mocka åt dom andra 2 hästarna. Tog sen ut Bavvan ställde hon i gången och gav henne sitt hö i en kärra. Då stod hon lugnt och stilla och fokuserade bara på att äta. Mockade åt henne, gjorde iordning oss och sen for vi ut på en super härlig galopp runda. Jobbade med pellham bettet. Så vi tränade på att galopp öppna, galoppsluta, lägningar och en hel del övergångar. Hon va så jädra fin. Kom tillbaka till gården, släppte ut B och gick in och tog mig lite frukost.
Ut igen för att ta in Oscar. Trots min förkylning så ville jag motionera honom då jag ville träna på söndag (idag)
Så ut och rida runt byn, sen upp på galoppsträckan, som är mycket uppför. Där möttes vi av Mia och hingsten så vi hakade på dom. De gick kanon, dom skötte sig utmärkt tillsammans. En ganska svettig Oscar men oj så glad och nöjd vi va.
´
På kvällen Ridsportsgalan, trots att jag borde ha legat hemma och vila. Men jag kunde inte låta bli spec då klubben man jobbar på som ridlärare va nominerad till årets ridskola!

Söndag, ja jag skulle ha vilat igår. Rätt så förkyld men bet ihop och åkte och träna. Mer om de i nästa inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar