Sidor

tisdag 14 februari 2012

Foder

Så efter att ha ringt fodercentralen och även Erica när jag stod på granngården. Så blev de lusern pellets och groov 125. Varför köpte jag båda? Fodercentralen fick lyssna på min lilla berättelse om Oscars vikt och kropp, ridning, vad han äter idag osv. De dom sa direkt var att dom tipsade om lusern i pellets form.
Vilket jag förstod då jag själv vet att de är något som funkar riktigt bra. Jossan fick ju de och hon är ju rund och fin i kroppen trots att hon inte rids som dom andra hästarna.

Men jag berättade även om att han hade varit lös i magen av de tidigare och berättade i vilken period han fick de. Vi konstaterade att de kan ha varit flytten eller foder bytet som gjort han dålig i magen. De behövde inte ha varit lusernet.

Men för att vara på den säkra sidan så köpte jag båda två. Vi började med lusern, skulle de va så att han blir dålig i magen igen och att de inte går över efter dom dagarna som dom ansåg att han skulle sluta reagera så går jag över på Groov 125.

Så nu håller vi tummarna på att grabben vill biffa till sig! :)



1 kommentar:

  1. Om du vill att han ska "biffa" till sig så kan jag rekommendera krafft muskel. Memme fick lite av det, men tyvärr blev hans mest fet, haha! Så det slutade jag rätt fort med och nu får han istället Krafft 125 och Sport :)

    SvaraRadera