Sidor

söndag 12 februari 2012

Erica träning 12/2

Träningen bestod av väldigt mycket galopparbete idag. Erica sätter lite press vilket jag gillar. Trots att O inte har byggt upp allt plus att JAG inte riktigt är med eller van detta ridsättet så pressar hon oss på ett riktigt bra sätt. Ett sätt som gör mig som ryttare bara bättre och bättre.

Innan passet berättade jag att vi hade jobbat på hemläxan, få loss han mer i bogarna och jobba han så att han inte är så trång fram. Man har gjort sitt bästa och de va ju idag jag skulle få se och höra om jag har jobbat rätt.
Erica tyckte de va stor skillnad och tycket att jag hade jobbat rätt. Så de va riktigt härligt att höra. Då har man ett mål hela tiden med vad man vill åstadkomma inför varje träning. Träna på något visa upp de och gå till nästa steg. Vi fick många tips idag. Jag måste jobba mer med att bli mer fin i mina hjälper. Sitter fortfarande kvar i Bavvan ridandet eller vilka andra hästar som helst. Jag är för tydlig och nästan för vass att Oscar förstår inte och vi tappar varandra i kommunikationen, men detta sitter i mig inte i honom. Sen att han är lyhörd och känslig gör de ju svårare för mig då jag inte är van. Men detta är bara positivt av vad jag kommer att lära mig tsm med denna häst. Vi jobbade lite på volt där vi skulle flytta för skänkeln i galopp på öppna delen, korta ihop, kunna vända och rida med små hjälper och att allt ska komma från mellandel och underskänkel.
Lite struligt i början sen gick de super. Har kommit fram till att sporrar ska börjas användas när jag tränar. Han är inte seg, men jag behöver lite hjälp på vägen för att orka hålla igång den stora krabbaten, eller mer hålla om honom :) Jag är ju kort om man har missat de =)

Diagonaler i galopp byten på mitten, 2-3 stycken va klockrena. Men fortfarande en bra bit bort innan jag känner att jag har känslan för de. Han har de men inte jag, haha! Men dom 3 som blev kanon va riktigt härliga. Så pass kul att jag glömde rida efteråt. Jag blev så glad att jag fixade. Jobbade sedan med travlägningar och lite galoppöppna. En bra träning och ser framemot nästa! :)
Nu ska vi bara jobba hemma med att bli ännu finare i mina hjälper och lära mig att jobba mer med underskänkeln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar