Sidor

onsdag 29 februari 2012

Ett liv med full fart

Ja detta gick ju inte bra, lite segt med bloggandet alltså!
Men de som har hänt är väl att jag har fått mina beställningar från både Hööks och Börjes.
Fina grimmor som kommer att användas i vår, bett, pannband och lite smått o gått.

Oscar blir bättre och bättre i hullet nu när han går på lusern och fritillgång av hösilage.
Han blir starkare och starkare i ridningen och ibland är de svårt att göra något vettigt då han är så pigg. Vilket ger mig en spark i rumpan, så de går känns bra :)

På söndag är de träning igen för Erica, laddad som tusan! Galoppen blir bättre och bättre, min sits känns bättre. Och varje gång jag rider Bavvan så försöker jag jobba på samma sätt som med Oscar. Att använda små men effektiva hjälper.

Jobbet tar knäcken på mig. Mina fina arbetskamrater som man träffar på fika och lunch är väll de som gör att man klarar av dagen! Jag som trivdes så bra på detta arbete. Men nu när jag känner att hästarna är de jag vill satsa på. Med Bavvan, ville jag bli duktig. Jag ville tävla och träna. Men hade inget direkt mål med vad jag ville. Med Oscar är de helt annars. Han och jag är arbetskollegor. Han har fångat mitt hjärta och jag älskar honom men han är och kommer vara min biljett. Denna häst är så otrolig på många sätt. Jag är så glad att få sitta på en sån fin häst. Jag vill klättra och klättra, träna och träna, tävla högre och högre svårgiheter inom dressyren. Detta är otroligt svårt att göra på ett bra och effektivt sätt då man jobbar heltid. Speciellt då man har ett jobb som gör att man är trött fysiskt. Så nu efter vintern blir de lite förändringar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar