Sidor

onsdag 3 augusti 2011

Underbara häst

Så, då va vi hemma igen efter en liten resa till sundsvall, bodde på ett super fint hotell och de va super härligt att få koppla av ordentligt. Ikea blev såklart ett måste och därefter va vi in på hööks. Va nog den snabbaste genomgången jag gjort där. 10 minuter på sin höjd, sen va jag klar.

Jag hade redan kollat ut på internet vad jag skulle ha, självklart vill man ha hur mycket somhelst. Men jag köpte de jag saknar och de är mer benlindor och matchande schabrak. Så rött och marinblå lindor + schabrak fick följa med mig hem :)

Har motionerat mitt underbara lilla monster nu under kvällen, efter 2 dagars vila och bara äta gräs med kompisarna i hagen så blev de 50 minuters skritt och 15 minuters jobb i trav och galopp. Hon va super mjuk och följsam och så posetiv hela tiden. Underbart! Såg idag när jag kom till hagen att Bavvan och Mackan har blivit riktigt bra kompisar. Dom kliar varandra nästan hela tiden, och ikväll såg jag för första gången att han har makten i hagen. Hon brukar va känd för att va högst i rang men denna ponny har vunnit kronan :)

Imorgon blir de att fara ut i skogen och trimma på galoppen! Sen fredag blir de surf och nöta nöta, lördag skogen och söndag träning för ida mest troligt :)

Bilder på mina inköp!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar