Sidor

fredag 19 augusti 2011

Jossan dag

Igår va de regn och regn och ännu mera regn! Blev att packa upp alla saker från boden.. ja vet lite sent. Men är de något jag inte tycker om så är de att packa upp saker. De är kul att packa ner men inte tvärtom.. Är kanske en latsida men I dont like!

Jossan har kommit på en grej som jag inte gillar, hon står stilla och är super snäll när man borstar. Men blir hon de minsta less på att stå så backar hon och när de tar stopp vid grimskaftet så ställer hon sig och kastar sig bakåt för att komma loss. Springa till gräsmattan och äta. De är 2a gången hon gör de, och hon gör de verkligen inte av rädsla eller något annat. Utan mer bara att hon är less på att stå still.

Så igår hände de för andra gången medan min brorsdotter Tove stod och borstade henne. Lite dumt att hon måste göra de precis då, men inte så mycket att göra åt. Jag tog ett grimskaft, gjorde lite lydnad med henne, att hon backar när jag säger back och när jag säger fram är de fram på en gång. Hon är lite ibland att hon vill göra på sitt sätt. Efter de stod hon stilla som en ängel och forstatte äta på sitt hö. Tove hoppade sedan upp och red en lektion för mig på gården. Skulle träna inför hennes premiär lektion på ridskolan i helgen efter ett långt sommarlov. Vi tränade på alla ridvägar i skritt och trav, halter, övergångar och dom va super duktiga! Jossan är så bra med barn på ryggen, på ridskolan va hon lite jobbig i slutet men hon är så fin idag! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar