Sidor

onsdag 24 augusti 2011

Nya knappar och en go rumpa!

Hämtade mina odjur i hagen, blev så glada att dom sprang runt och busade lite så jag stod och väntade ut dom vid grinden. När dom hade sprungit klart så gick vi hem till gården. Började med Bavvan, borstade och gjorde iordning henne.

Som jag skrev tidigare så va målet att ha en häst som va framåt och lyhörd. Så efter att skritta oss varma och jobbade med att hon skulle trampa på i skritten, gjorde lite öppna, sluta, skänkelvikning. Hon va bra här och lyssnade trevligt. Lite motsägande med att ta ytterhjälperna i skänkelvikningen men fick igenom de bättre innan jag började trava.

Redan från första travstegen betsämde jag mig för att testa att korta tyglarna lite extra, lyfta upp handen och bara be henne trava in i handen. Hon ska komma till en högre form och ändå orka mana på framåt.
Lite taktmissar i början, då de va jobbigt. Men petade till med spö och fick ett ordentligt sug i handen.
Därifrån kunde jag öka henne och hennes fram sprettade fram som aldrig förr!!

Tog tillbaka, samma form men mer en mellantrav än en ökad. Jobbade lite öppna sen rakriktning och öka. Både fram och bak jobbade super och hon tar tag i suget i handen ordentligt vilket gillas!
Inget galopp arbete idag då hon blev fort trött av detta jobb. Styrkan måste bli bättre men att vi är på gång kan ingen säga något om :)


Jag gillar min B´s rumpa! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar