Sidor

söndag 21 augusti 2011

Tävling i Sikeå

Igår ringde väckarklockan halv 7, packade dom saker som va kvar att packa. Hämtade hästen just innan 8, knoppade HELT själv. Brukar få hjälp men när man inte har någon med sig så är de bara att göra de själv.
Åkte iväg just innan 9. Lastningen va inga problem hon gick in och va super duktig och positiv.

Första klassen startade jag 2a. Så jag började rida fram 25 minuter innan jag skulle starta. Va lite feg på framridningen då de va så varmt i ridhuset att vi båda började svettas av ingenting.
Väl inne på banan kändes hon bra men gick emot några gånger. Jag va inte jätte nöjd när jag kom från banan, men började analysera min ritt och när poängen kom så blev ja super nöjd! 62% och 2 8or.
Kommentar från domare: En prydlig uppvisning på en mjuk häst. Försök rida lita mera framåt. Ni verkar trivas tsm.

Andra klassen red jag bara fram 15 minuter vilket va lika bra. Gasade på som tusan och fick igång hennes bakben och framåt bjudning mer. Hade super bra flyt genom hela programet och när jag gjorde sista halten va jag så nöjd så nöjd! Kommentar från domare: Fina vägar och en rundhäst. Skulle vilja att du rider henne lite mera uppåt. Fråga om du undrar

Så jag är super nöjd. Vi är ett mål vi har en plan på träningarna nu är de bara att börja jobba!

2 kommentarer:

  1. Grattis igen :)

    Oj att jag längtar efter träning och tävling nu, jag vill ha revansch mot oss själv känner jag hehe

    SvaraRadera
  2. Grattis till placeringar! Jättekul! Och bra att ni har ett tydligt mål:)

    Låter som att det kommer bli skitsnyggt i stallet! Ska bli kul att komma och titta!!

    SvaraRadera