Sidor

måndag 8 augusti 2011

Kåt och ofokuserad

Haha ursäkta valet av titel, men så beskriver jag Bavaria idag.
Som tidigare har jag berättat att hon är kär i ponnyn makkan. Och nu har dom även mer imtima saker för sig..
Så nu står dom i en hage var så hon ska bli lite lugnare. För hon va ett monster i ridningen!

De va som att ta 2 steg tillbaka. Hon sprang ifrån arbetet hela tiden och direkt jag la om skänklarna för att sen kunna sträcka på mig och bromsa med sätet, så körde hon upp huvudet och struntade fullkomligt i vad jag ville där uppe. Tog ner hon till skritt började om, skritt jobba henne sen galopp, precis som vi gör på träningar.

De funkade inte när hon va så här. Så då blev de att tänka om, vi travade i lätt ridning och jobbade lite sluta och öppna längst vägarna, de gick sådär, hon va ändå inte helt och hållet med mig. Hon kunde fokusera sen stund men sen va vi tillbaka med tjaffs.

Men sista 10 minuterna innan jag skulle skritta av henne så släppte allt. Vilket kändes super att jag orkade kämpa och lösa de!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar