Sidor

onsdag 17 augusti 2011

Energi

Blev en lång dag i stan. Bästa sambon hämtade mig och hade köpt både virke och gummimatta till boxarna. Har tagit nya bilder på stallet som kommer snart. De blir så fint och perfekt för mig! :)

När jag kom hem blev de en barbacka tur med Bavvan, red på pellham idag just för att hon hade sån energi när jag gjorde iordning henne. Hon stod bokstavligen och trampade under tiden jag borstade. Har aldrig sett henne så laddad. Under själva ridturen va hon väldigt aktiv bak, hon trampade på ordentligt både på lång och kort tygel. I traven blev hon nästan springig till en början, men gjorde lite övergångar och skänkelvikningar så blev de bättre takt. Galoppen va energisk och härlig redan från start. Hon va väldigt studsigbak och nästan överambitiös i varje språng. Så jag använde denna energi till att göra lite galoppombyten. Prövade göra i var 10e steg. Funkade vid 2 tilfällen, sen hamnade vi efter. Men de är mitt fel, då jag är grön och inte riktigt är haj på de där. Men sen blev de 5 stycken till efter vägen. Alla va inte helt rena, men dom flesta.

Kan summera kvällen med att hon va super rolig och positiv. Laddad inför lördagens tävling! Ska bli kul att få köra lite lägre klasser tsm med laget i div 3. Får se om de blir träning imorgon :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar