Sidor

fredag 26 augusti 2011

Idag och igår

Igår for jag ut och red Bavvan en längre tur. Blev lite över en timma med arbete i alla gångarter.  Jobbade på att hon skulle ha en högre form och ändå pinna på framåt, MEN korta intervaller. Då jag inte vill ta ut henne. Utan alltid ha en positiv tanke i arbetet och mycket beröm.

Hon blir i otakt när de blir jobbigt och jag måste ridalätt för att inte störe henne. Vilket går bättre och bättre. Men så fort jag försöker sitta ner så förstör jag flytet då de blir studstigt. Men de är en fråga om styrketräning från min sida. Hon va super fin tills  vi skulle galoppera då blev hon väldigt spänd så jag fick ingen kontakt och fick börja om. Gjorde mina berömda tempoväxlingar så börjde hon lyssna igen. Tyckte att hon släppte fint under passet och fick en fin känsla. Bra genom körare till träningen som skulle ta plats under fredag eftermiddag.

Efter bavvans tur, hoppade jag upp på Jossan och red barbacka. Red mjukgörnade i skritt och lite trav. Hon har blivit betydligt bättre än va hon va tidigare men fortfarande stel och hår i munnen. Tandläkaren kommer nästa vecka så de ska bli skönt att dom kollar lilla damen.
Hon grymtar då de blir jobbigt men kämpade på . Red ca 30 minuter.

IDAG:

Har tränat Bavvan, kommer ett inlägg om de senare då de kan bli ett långt :p
Men jossan fick sig en konditionsträning och hon va duktig i början men blev super trött i slutet och då bråkar hon alltid som mest. Är lite bortskämd med Bavvan som pinnar på som ett tåg trots att hon är super duper trött. Men de är bra att rida en häst som inte är lik den andra. Man¨lär sig mer och får ta hand om situationerna på olika sätt. De är mer jobb med gummisnodd och longering med inspänning, men de känns som att jobbet jag har lagt ned börjar ta sig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar