Sidor

måndag 2 juli 2012

Tröga dagar

Då lusten, känslan och ja allt försvann i och med i torsdags då beslutet togs ang Jossan så valde jag att pausa lite med hästeriet. Det sista jag behöver just nu är en massa krav och måsten. Så jag gav Oscar sin sommarvila. Det var tänkt att idag skulle vara den första dagen men det blev tidigare. Bavvan rids ju av Rebecka så hon behöver jag inte bekymra mig över på samma sätt.

Jag vill bara  va i hagen och mysa med mina bebisar. För ärligt talat, till och med det är nog jobbigt..
Att komma in i hagen och inte få den där knuffen av Jossis mule, att ge dom morötter och inte ha någon häst som lyfter sitt framben för att visa hur mycket man verkligen vill ha den. Inte ha någon som pratar när man kommer till dom. Det är svårt. Men det som skrämde mig lite var faktiskt när jag skulle lägga på B och O regntäcken på lördagen så kör jag ner bilen på åkern. Tar ut täckena lägger på dom sina täcken och tittare i mina händer. Jag hade tagit ned Jossans täcke också, av ren vana att alltid göra saker till 3.

Har knappt varit i stallet heller, att se hennes box är jobbigt. Men jag försöker verkligen jobba på det. För jag vill inte gräva ned mig, jag vet nånstans att det var rätt beslut. Men klumpen i magen och känslan av sorg är stor.

Jag kommer lägga ut dom lediga platserna på annons ikväll eller imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar