Sidor

fredag 27 juli 2012

Med alla krafter försöker man ända

Igår när jag vaknade i Barcelona så va jag sjuk. Halsont, snuva och ett väldigt tungt huvud. Dock ville jag inte att det skulle förstöra mina sista dag och kväll så jag bet ihop och körde på. Men när vi kom till hotellet på kvällen för att sussa så bröt det ut ännu mer. Och ja, denna dag har inte varit bättre. Med 39 graders feber så har jag kämpat mig igenom denna dag, vill inte stanna upp och känna efter..

Så jag hade bara kraft att rida Oscar idag. Ponnyn har fått sin "enda" semester för denna sommar, då hon gick regelbundet i 4 veckor innan hon kom till mig, så hon har nu fått 3 dagars vila och imorgon är det dags att börja köra på igen.
Oscar fick 45 minuters pass med fokus på galoppfattningar och enkla byten, korta och länga. Skänkelvikningar i slutet. Jag använde alla krafter jag hade under ridpasset för att få den bästa känslan jag kunde. Vilket funkade. Allting flöt på, lite strul och protester från Oscars sida men detta släppte fort och jag ger passet klart godkända betyg trots en slö ryttare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar