Sidor

tisdag 10 juli 2012

Mys stunder

Igår blev det ett pass där vi både joggade loss och jobbade lite mer i form och krävde lite.
Red tillsammans med min nära vän Mia och hennes nykastrerade PRE. Har skrivit om honom tidigare på bloggen. En otroligt fin herre, som inte riktigt pallade att vara "seriös" när det kom till träning och ridning då han fokuserade mest på sina hormoner. Så nu tränade vi på att kunna rida tsm med våra 2 valacker utan att det blir jobbigt för honom. Det är en lång väg kvar men jag tror det kommer bli bättre och bättre.

Idag hade jag en plan, men då jag är själv hemma denna vecka och ALLT ska göras själv, bygga en ny hage åt kaktus och relios i spöregn, ta hand om alla andra djuren på gården, mocka och fixa boxarna för att B och O skulle få sova inne. Fick huvudvärk x 1000 så jag va tvungen att lägga mig ned, sedan göra middag och matlåda. Hänga tvätt och plötsligt va klockan halv 11. Så jag valde att mysa med dom istället. Men såg också att efter all regn så hade Oscar blivit öm på ryggen trots täcke. Så det gjorde nog inte så mycket..

Fina fina hästar


Det nya regntäcket från hööks. Super fint, lite stort bak men jag gillar kvalitén,



Vackra B

2 kommentarer:

  1. hej fantastiskt att du tar hand om oscar så väl han behöver "personlig service" för att må bra -då ger han 100 %.

    SvaraRadera
  2. Tack! Det märks på honom att han går efter ge och ta :)

    SvaraRadera