Sidor

onsdag 30 maj 2012

Tävlingsdag 2

En aningens sen uppdatering, men så kan det va! På söndagen så skulle jag som sagt rida 2 klasser.
Regional LB2 och LA4.

Denna dag fick vi låna en box så det var mycket tacksamt då jag kunde få lite avlastning där då jag inte hade någon med mig. Oscar fick stå bredvid den bruna Mammuten.(Matlidas Memme). Dom verkade då förtjusta i varandra tror memme va lite mer engagerad i Oscar än vad han var i Memme. =)

Red fram i ridhuset inför LB2an. Han blir alltid lite mer spänd i ridhusen så jag försökte mest bara återigen fokusera på galoppen och att han skulle bli avspänd i nacke och rygg.
In på banan gick vi och där gick allting som på räls. Jag gick ut från banan med en riktigt bra känsla, MEN jag kände att jag inte är lika ambitiös i min ridning i LB klasserna som jag är i LA. Det händer som ingenting. Vilket är dumt för man ska rida ändå trots vilken klass det är. Vi tog ledningen och kom upp på 65% med kommentar: Prydlig uppvisning på fin häst som du visar på ett väldigt trevligt sätt! Balanserat med god takt, skulle dock önska mer lösgjordhet i sidorna. Lycka till!
Vi höll ledningen ända fram tills näst sista ryttaren som slog oss med ynka 3 poäng. Men jag är super nöjd ändå!

Klass 2 LA4.
Skrittade länge, jobbade med bakdelsvändningar och vaggan. Han lossade fint. Travade fram och galopperade därefter. Sen red jag en super bra lösgörnade övning så när vi red programet så kändes han super fin,
Fick en super bra känsla i skänkelsvikningarna spec i första. Galoppen var kalas! Traven var bra, men det som drar ner är små missar som kostar i slutändan. Jag satt till och han bytte i sista förvända. Jag gjorde lägningarna på fel bokstav därav minus 2 poäng. Men vi kom ändå upp i en procent på 61,95%. Så vi hade legat på över 62 om ryttaren hade gjort sitt.
Kommentar: Flott häst med mycket utstrålning. Blir lite kort i halsen och kommer in med nosen ibland.

Over all så är jag super duper nöjd. 3 starter 2 placeringar. Nu ska vi jobba på :)
Var roligt att träffa alla härliga surfare igen, ni är bara för go allihopa! Tack för en super trevlig tävling.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar