Sidor

lördag 26 maj 2012

Första dagen

Då är första dagen av dressyrtvlingarna på SURF avklarade. Känns som att det blir en del text, men det får ni leva med.

Kom dit vid klockan 10, skulle bara rida en klass under dagen som var en LA3, den andra LA3an som vi rider tsm.  Han fick stå i transporten medan jag gick och kollade på tävlingarna en stund. Jag tog av han skydden och gav han lite hö och morötter för att sen titta på mina kamrater och alla andra fina ekipage.
När jag går ti transporten igen vid halv 11 så ser jag att han har trampat sig, det var bara att lasta ur och skynda sig till spolspiltan och tvätta rent såret, det var ingen fara men man vill ändå kolla av så att det inte skulle ha kommit in nå smuts eller så. Så tillbaka till transporten, skyndade mig att fixa och göra iordning. Som vanligt sköter jag ALLT själv. Jag har 0,2 gånger av 10 med mig någon som hjälper mig, viket är i princip aldrig.
Det brukar gå bra då man har uppstallning, men då jag bara skule rida en klass kändes de onödigt med box.
Ut på framridningen, det var otroligt varmt och jag hade för mycket käder på mig. Vilket jag lär mig till i morgon!

Framridningen var bra, lite loj tror att det var pga av värmen. Men han var ändå väldigt lyhörd. Fokuserade mest på galoppen för att få han mer rund och få igång bakbenen. Traven kändes bra och han hade ett bra sug i handen.

Dags för programet, Fick en bra start, han kändes så jäka bra alltså. Skänkelvikningen till vänster var helt ok. Den till höger har han svårt för med sitt vänstra bakben som han är lite svagare så jag måste hjälpa till mer och kan inte riktigt säga att jag gjorde det jag kunde så en 5a på det.
Galoppen i serpentinbågarna alltså den förvända var bra. Vi höll gaoppen, haha i lycksele bytte vi i den första..
Sådet var skönt att få en 7a på den! Allt flöt på bra hela programmet tills den sista ökningen i galoppen där jag satsade och han svarade så bra. MEN några steg efter övergången så tappar han ena bakbenet och bryter av. Så vi fick en 5a på det momentet. Men vi slutade på 63,8% och en 3e plats. Endast 3 poäng från seger. Så jag är riktigt nöjd med pojken min :)

Imorgon kommer det bli LB2 och LA4.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar