Sidor

onsdag 23 maj 2012

Doften

Några ridpass är avklarade och det känns som att vi har en bra plan inför helgens tävlingar.Vi tränade i söndags för Erica där vi jobbade mycket med den samlade traven. Att få känslan i höftarbetet och att han ska vänta med att sätta ned när jag sitter till. Känslan var bra och vi har verkligen hittat en bra ridning tillsammans!

På måndan var jag ute och red barbacka för att träna på bakdelsvändningar. För som jag har skrivit förr, jag är kass på dom! Jag tror inte det är många som egentligen vet hur en godkänd bakdelsvändning ska kännas eller se ut. Så lite träning på det så kommer det bli bra.

Igår fick han vila, då jag har ridlektioner på tisdagar och kommer hem vid halv 9 på kvällen. Ibland brukar jag hinna med att rida innan men då vi satt på månadsmöte och var hemma kvart i fem och iväg 30 minuter senare. Så det blev tight. Men när jag kom hem så kände jag att Bavvan skulle få springa av sig så ner på ängarna och där fick hon beta och springa fort fort fort. Hon var så lycklig! Och jobbade jätte jätte fint när vi inte busade. Men under hela tiden vad vi än gör så är hon med mig hela tiden.

Hästarna betas nu varje dag om det går. Om dom inte betas så plockar jag gräs och ger dom. Så det känns bra att vi är igång med att förbereda. Speciellt Jossan. Hon sätts igång nu av Linnea och mig. Betas varje dag och är super duktig! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar