Sidor

torsdag 10 maj 2012

Min ponny

Jossan är alltid på topp. Glad, pratar och gärna vill bli kliad. En donna som kan vara lite envis men är lätt att övertala. När jag fick hem henne var hon rädd för pälsglans, idag går det jätte bra. Speciellt i svansen och på kroppen fram till halsen, där är det fortfarande lite svårt, men hon hoppar och försöker inte springa iväg iaf.

Nu är denna underbara lilla häst halt :(
I tisdags då Linnea skulle rida ut så kändes hon konstig. Jag kollade henne direkt när jag kom hem från ridskolan. Vilket stämde, hon är väldigt halt i traven i höger bak.
Idag på morgonen var det bättre. Men sen tvär sprang hon i hagen och då stod och höll uppe benet jätte mycket. Ville inte sätta ned det alls. Nu när jag kom hem från jobbet så står hon på benet så jag vet inte vad det blev i morse riktigt. Så det blir att låta henne stå några dagar nu och se om det är en sträckning. Hon är inte svullen eller har några sår. Så jag ska se hur det går. Blir det inte bättre åker jag in med henne.

1 kommentar:

  1. Kanske någon hovböld eller så? Om det kom plötsligt, och om det är just att hon inte vill ställa ner hoven... Hoppas iaf att det inte är något allvarligt!

    SvaraRadera