Sidor

lördag 5 maj 2012

Skit också!

Under gårkvällen kändes Oscar under ridturen lite stel. Började känna igenom honom i ryggen och han kändes lite spänd, så jag badade honom med varmt och skönt vatten, masserade och la på en varmt täcke. Efter att jag hade knoppat och packat allting så sa jag godnatt och tänkte att jag skulle vänta och se hur han kändes på morgonen.

Så i morse i den vita vinter världen, precis vi fick 4-5 cm slasksnö idag. Nu regnar det bara men iaf. Gick in till hästarna vid 7 alla fick frukost inne. Då jag vet att speciellt bavvan hatar regn så tänkte jag att det blir perfekt dom får äta inne gå ut och äte lite till där för att hålla värmen inte bli "jätte" blöta under dagen.
Oscars rygg var mycket bättre, så jag tror att det va pga av att han gick endast med flecetäcke igår i hagen och efter klockan 3 så började det blåsa ganska kalla vindar. Mitt misstag men nu vet jag ju att han är så pass känslig. Om jag nu har rätt att det är det som spökar.

Snön rasade ner från himlen, lastade Oscar. Tog ut dom andra 2 och skulle åka.
Hann köra ca 500 m sen var det stopp. Bilen bara slira. Kom mig loss, körde 500 m till och sen satt jag i en uppförsbacke. Helt stopp sa det! Ringde Simon som kom och hjälpte mig, vi backade hela vägen hem och jag ringde och strök mig från tävlingen. #¤#¤!#¤¤%"#%"¤%"#%¤"%"¤ så känner jag! Var så peppad!
Men men, iaf hem och fixade klart stallet. Gick ut vid 12 till hästarna i hagen, som stod och skakde hur mycket som helst alla 3. Trots fodrade regntäcken. Men med 0 gradit och regn och blåst så förstår jag dom. Plus att vinterpälsen är som borta..

Så lunch fick dom så dom skulle hålla värmen. Och nu för 30 min sen så tog jag in dom. Tycker inte det är rätt att ha dom ute när dom bara står med huvudet nere och skakar och ser mer missnöjd ut än lycklig.
Alla fick på sig varma sköna flecetäcken på sig och lite rumpmassage för att få igång lite bättre blodcirkulation. Så det var min dag från början till slut :) Eller slut och slut kvällen blir att spenderas tsm med goda vänner och god mat med lite måltidsdryck ;)

Ha en blöt och slaskig kväll allihopa :)

1 kommentar:

  1. Min planerade tävling gick inte som väntat heller, min rygg krampade ihop sig totalt och jag trodde det skulle lösa sig efter en akuttid hos kotis men sen blev det hög feber och det blev bara värre o värre... så ist för att fara till Kåge så blev det ligge nerbäddad och tycka synd om sig själv :/

    SvaraRadera