Sidor

måndag 14 maj 2012

Känner mig hopplös

Jag sitter här och känner inget hopp... fick ta ledigt från jobbet idag. Då jossan skulle in på röntgas kvart i 10 nu på morgonen. Men som jag hade förväntat mig skulle hon inte ge mig och Mia en enkel match.
Hon stegra och stegra och stegra och slet sig. Hon drog och drog och drog och stegra lite till. Tills klockan var 9. Då gav jag upp. Vi hade inte hunnit i tid..

Jag känner mig hopplös. Jossan är mer halt nu än vad hon var för 30 minuter sen. Jag är så ledsen. Jag måste vara hemma imorgon också.. känner inte direkt att man har råd med det då man ska kunna betala för detta också.

Jossan är ju sällskapshästen på gården, många kanske tycker det är överambitiöst att lägga ned pengarna på henne då hon inte verkar hålla för det syfte hon har. Visst så kan man se det. Men jag skulle aldrig kunna ta bort henne utan att veta vad det är för något. Jag vill veta om det är en hovböld, är det hovbens rotation av alla tidigare år med fång, eller är det en fraktur i hoven som gör att hon antingen blir bra igen och kan få vara häst. Eller är det så allvarligt att hon inte kommer kunna få vara häst och njuta av livet.

Så imorgon kommer ånäset veterinär och ger lugnande efter klockan 10. Vi åker 12 och röntgas klockan 13. Låt det gå vägen imorgon snälla! Min Jossi ska inte behöva ha det så här!

2 kommentarer:

  1. prova lägg en jacka på huvudet... det funkar på många. Det har jag lärt mig av Hanna! :)

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna!! <3

    SvaraRadera