Sidor

onsdag 9 maj 2012

Ger ji övervänt?

Kul att se att läsarsiffrorna fortfarande ökar trots dålig uppdatering. För mig är det svårt att finna tiden till att skriva om allt som händer i min vardag med hästarna. Känns tråkigt att bara skriva korta inlägg om hur ens ridpass har varit och sen är det läggdags. För mina dagar och kvällar ser verkligen ut på detta sätt:

Kliver upp vid halv 6 varje dag. Ibland före, släpper ut hästarna och ger dom frukost.
Jobba från allt mellan 6-16, har sedan 30 minuters körning hem.
Komma hem och göra/äta middag städa undan lite vissa dagar.
Gå ut till hästarna.
Mocka fixa mat
Ta in och rida dom hästar som ska röras på.
Ta in dem resterande som står ute pyssla om dom inne i stallet med ryktning och kärlek
Kvälla och säga godnatt
Då är klockan någonstans mellan 8-10 på kvällen.
Då är det ofta att duscha, umgås med sambon (detta hinns bara med om jag kommer in vid 8)
Sen bums i säng!

Jag klagar dock inte, jag älskar att vara i stallet och det känns aldrig jobbigt :) Snart har det gått ett år sen jag tog hem hästarna och inte ens en gång har jag gruvat mig för att gå ut till mina bäbisar.
Nu kommer lite inlägg som jag har börjat skriva på under veckan osv. Så enjoy! :)



Hem ljuva hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar