Sidor

söndag 13 maj 2012

En helg i Lycksele

Ja då var första meetinget klart för mig och Oscar. Han har varit en ängel hela hela helgen.
Kom dit igår morse ca 30 minuter innan första start för dagen som skulle vara klockan 10.
Han fick stå i sin box och äta sitt hö medan jag tittade på mina vänner och alla andra som tävlade på sina fina hästar.

Klockan gick och sen var det dags att göra i ordning O. Tog tid på mig ochsåg till att vara ute 30 minuter innan start. Så jag hade god tid på att rida fram och få ut så mycket som möjligt.
Han kändes super fin redan ute på gårdsplanen. Lugn och cool. Trots oväder med världens vindar, staket som blåstes ned och tält som fladdra så var han hur cool som helst.
Red fram precis som jag och Erica har pratat om, inte så mycket trix och pill utan mer bara fram för hjälperna när det är klart, flyter som allting bara på.
Framridningen var så J**** bra! Ojoj! Inne på banan, hur fin som helst. tills ungefär 8onde momentet, då jag gör ryttarmissar och börjar störa honom när allt bara flyter på så jäkla bra.
Så vi fick 3 moment som drog ned. Sen kom vi tillbaka och jobbade upp oss i 6or och 7or resten av programet. Vi slutade på 61 % och en 3e plats.

LA3an samma tänk i början av framridningen, lika känslig och lyhörd häst hade jag vilket blev lite svårt i förvända galoppen. Han bytte direkt jag inte satt som jag skulle. Så vi fick inte riktigt till det på framridningen i förvända och på banan blev det ett byte i första serpentinbågen. Liten miss på en sträcka i galopp där jag rog en för stor förhållning och slutade driva = han bryter av.
Så vi landade på just över 60 % och en 3e plats men precis utanför prispallen.

Söndag (alltså idag) :)
En enda klass och startade sist i sista klassen så en låååång väntan. Men tillslut blev det våran tur att rida fram. Han kändes lite trött, så jag skrittade honom en hel del för att sen jobba en stund i trav lättridning och sen bara direkt gå till galoppen. Lite loj, men det blev bättre. Matilda gav mig en fråga och pratade lite om att det kanske är bättre att han blir trött, eller om han blir värre.
Jag har aldrig haft han trött så det var första gången för mig.
Men när vi kom in på banan fick han upp lite mer energi och hela programet flöt på hur bra som helst!
Vi fick låga poäng på bakdelsvändningarna då jag inte riktigt har lärt mig dom än. Haha hur svårt kan de va? RIKTIGT svårt! Sen tar jag inte ut hans lägningar helt, då jag vet att om jag studsar till så är han så känslig för sitsen att han taktar direkt. Så. Men 62% och en 3e plats. Vi är på gång, vi är laddade nu kör vi! :)

3 kommentarer:

  1. Grattis!!! Vilken fin tävling ni gjort i helgen! /Karin

    SvaraRadera
  2. Vad kul!! Grattis Emelie! /amanda

    SvaraRadera
  3. Vad duktiga ni är! Grattis!

    SvaraRadera