Sidor

fredag 18 maj 2012

Ännu en vecka

Ännu en vecka har gått och jag vet inte riktigt vars tiden tog vägen.
Igår var det klubbtävling i sikeå. Jag valde att inte delta. Då det är så många helger framöver som kommer att innebära tävling och träning för oss. Plus att vi ska träna på söndag.
Ekipagen var duktiga, härlig stämning och alla var nöjda och glada.

Jag har börjat inse att jag måste någonstans backa. Innan nån säger åt mig. För jag är van ordning och reda och att allt är organiserat osv. När det inte är det blir jag tokig. Och mina svarta ögon kommer fram, något som jag måste lära mig att hantera och inte "ta över" men ibland känns det bara som att om inte jag gör det så gör ingen annan heller det.

Oscar fick sig en promenad på måndagen, vila tisdag, lugnt pass på onsdagen och igår red vi ÄNTLIGEN rundan i skogen!! Oscar var super glad över att få se något annat än dom vanliga ridvägarna. Skönt att det äntligen går att rida på dom fina skogsvägarna vi har.
 Bavvan fick sig ett bra dressyrpass igår. Hon var super fin. Red barbacka och hon var roligare än O igår.
Oscar var lite framtung och hängde sig mer än att vilja komma upp och jobba. Så att sen hoppa upp B som var så arbetsvillig var roligt. Nu när man har börjat med mer byten på O så är det super enkelt att göra dom på B. Man märker skillnaden på min ridning med Bavvan efter att jag har börjat rida Oscar. Kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar