Sidor

fredag 1 mars 2013

Strul med bloggen

Hej å hå! Nu var det fredag igen och för många dagar sedan jag fick uppdatera om vad som händer och fötter på gården och kring mina hästar. Men med det schema jag har både hemma och på jobbet så hinner jag inte sitta vid datorn (som så många gånger jag har sagt förr). Men på helgerna blir det full uppdatering då man är ledig och borde har mer tid.
Har gjort flera försök under veckan att blogga via telefonen men tyvärr så fungerar inte denna funktion då dom har gjort en massa uppdateringar som bara har förstört appen.

Veckan har varit minst sagt hektiskt men den har gått fort och nu är det fredag iaf!
Måndag, red jag ut Walle själv för första gången. Det gick jätte bra och han var riktigt trevlig och fin. Lite spänd till en början och gnäggade en del. Men som slutade fort, lika bra att jag som sitter där inte bryr mig. Jag klappar inte jag berömer inte. Utan bara sitter där avslappnad. Sen när han är lugn och tyst då berömer jag honom. Under passet kom han fram trevligt till betet och tyckte det var så roligt att han la in en lite bock. Inget stort eller farligt, jag som är rätt så obrydd och känner ofta inte vad som händer i sadeln då min balans ofta inte påverkas av hästarnas skutt (förutom då bavvan är atletisk).
Tryckte han framåt iallafall när han gjorde så för att förstå att det blir bara jobbigare om man ska busa till det.

Tisdagen fick han vila då jag verkligen inte hade tid då jag jobbade på mitt andra jobb direkt efter jobb nummer 1. Onsdag, en tur som innehöll mest skritt. Han var VÄLDIGT avslappnad och lugn. Inte ens en tendens till att försöka göra något :)

Torsdag promenad och idag så fick han vila då jag for lite på impuls till Ånge utanför Sundsvall och hämtade en häst med en kompis som hon köpte och ska hyra in hos mig. Kom hem vid 9 ikväll och ja det fanns varken enerig eller ork att ta sig ut.

En uppdatering om Oscar o Bavvan kommer i ett annat inlägg. Känner att kudden skriker på mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar