Sidor

torsdag 7 mars 2013

Jag & Walle

Preimär körde W till ridhuset igår kväll och hade som tur med mig Hanna med mig som hjälp och stöd. För matte var lite nervös. Haha så töntig man kan va!
I lastningen var han lugn men backade ut en gång, men lugn. När vi körde så stod han inte stilla. Men som tur var så är det inte så långt till ridhuset. När vi skulle lasta ur så gick det väldigt fort ut, vilket inte är uppskattande. Så när vi åkte hem, och skulle lasta ur så gick jag bak öppna bommen och direkt han ville skynda sig prata jag med han och la en hand på hans rumpa. Då bromsade han upp direkt.

I ridhuset var han en pärla, det slog en del i plåten på taket vilket han reagerade lite för, men absolut ingenting som var märkbart eller förstörde för passet. Jag däremot kände mig som en nybörjare. Första gången jag lägger volter med honom, får sitta på honom ordentligt med lite mindre kläder (men kände mig ändå som en köttbulle). Men jag har så svårt att sitta på honom. Man känner sig super kass och vet inte riktigt vars man ska ta vägen.

Vi travade en del för att få loss han lite mer i sidorna, vi galopperade och man märker att vänster galopp är betydligt svagare än höger. Vi gjorde ett byte och många skritt pauser. Red i ca 45 minuter.
Hanna var med och fota och ja jag sitter som jag gör men jag har en urläcker häst iaf!

Varje gång jag tittade på oss i spegeln så tänkte jag - mer muskler på det här så kommer han bli så jädra snygg. Plus mer lösgjord så kommer gångarterna ännu mer. Och att ryttaren måste lära sig att rida...






5 kommentarer:

  1. Tror mer det handlar om att vilja ta sig tiden :) Som idag gick jag upp 45min tidigare för att hinna träna, och gör jag inte det så tränar jag under lunchen på jobbet. Jag tränar ju bara 30 minuters intensivpass så det inte ska ta för mycket av min tid. Har ju också både häst och jobb som tar nästan all tid :) Och hinner jag inte till gymmet så brukar jag träna hemma :)

    SvaraRadera
  2. Wow vad snygg han är! Kommer bli supermäktig med mer muskler!

    SvaraRadera
  3. Han är sjukt snygg!! Så himla roligt Emelie! :) Och du kommer lära dig sitta på honom. Amo är ju också en skumpeduns men nu så märks det knappt längre. Och det är en jäkla skillnad mot för när jag provred honom, efter det hade jag träningsvärk i magen i tre dagar!! :P

    SvaraRadera
  4. Som sagt lite mer kött på han och få han avslappnad så blir han MUMMA!
    Ska bli kul att få följa er utveckling :)

    och förresten, DU nervös? vad var då jag?
    Men sån en jag :)

    SvaraRadera
  5. Det får du jättegärna göra, oavsett vad det beror på så behöver ja hjälp:)

    SvaraRadera