Sidor

söndag 17 mars 2013

Bad Update!

Var ett tag sen som jag skrev och berättade hur det går med allt. Jag och Walle red för Erica förra söndagen. Erica tyckte väldigt mycket om honom och kunde se en god framtid för oss tillsammans.
Walle har både motor fram och bak, vilket är ovanligt och svårt att ibland kunna sitta på. Jag kämpar på men det är oerhört svårt att sitta ned på honom. Fick en del tips hur jag ska rida hemma och som Erica sa, du får inte ta bort hans steg i frambenen. Hon tycker han rör sig riktigt bra vilket är roligt att höra!
Men en sak som är svår är att han är så olik ALLT jag har suttit på tidigare. Men som min gode tränare sa "allt du har fått förändra till Oscar, måste du ända 10 gånger till". Oscars känslighet är 10 gånger mer hos Walle. Så allt är väldigt annorlunda.

Försöker inte känna någon press, så att tävla kommer jag inte stressa fram med. Vill verkligen ha mer knappar och balans på honom för att kunna känna att jag vill ut och tävla. Men när vi väl kommer ut så kommer vi förhoppningsvis att glänsa! Han är oerhört vacker och jag ler bara jag ser mig själv rida honom.
Så här har ni ett ihop klippt film från träningen :)


2 kommentarer: