Sidor

måndag 4 mars 2013

En längtan och drömmar

Walle gick bra igår dock efter en del övertalning och en spänd häst. Men han lossna riktigt bra. Har fortfarande problem med att hitta känslan att sitta ordentligt på honom. Han är väldigt skumpig!
Men öva öva öva!

Jag börjar känna mer och mer längtan efter att få träna och tävla. Mest allt förberedande, så som duscha, knoppa och smörja alla saker. Träffa alla vänner som åker samtidigt och ska tävla på samma ställe. Jag saknar allt med det helt enkelt!

Några gamla klubbkompisar kvalade sig vidare till medelsvår A i helgen vilket var grymt! Jag blir så avis..
Vill också! Samtidigt är jag så nervös över denna säsong, över Walle och min kunskap. Jag tror på mig själv men ibland så tappar man självförtroendet. Men den kanske blir bättre då jag kommer igång mer med Walle. För nu känner jag mig ringrostig. Ska höra med en tjej som tävlar själv och har häst i kommunen där jag bor om hon skulle vilja och ha tid att träna mig 1 gång regelbundet i veckan. Men då är jag så fjantig. Det ska ju vara Erica, hon är bäst och jag vill inte att man ska få 2 olika ridsätt när man ska lära känna en häst. Jag vet jag över analyserar. Men det känns som att jag måste ta tag i det här nu. Jag vill och längtar så mycket till att få glänsa.. på riktigt!

En härlig bild på min vän Emelie och hennes medryttarhäst när vi åkte till boden 2011 
och tävlade!

5 kommentarer:

  1. Varför inte testa träna för den tjejen?! Kanske kan vara ett bra komplement till Erica... :) jag måste också ta tag i min träning nu!

    SvaraRadera
  2. När sku du ti ridhuset då :)Måste ju ses snart :)
    Och vem är tjejen? Jag känner ju knappt nån härikring ^^

    SvaraRadera
  3. Det blir nog att åka in på torsdagkväll. Hon heter Maria Jonsson, du vet säkert vem det är då du ser henne. Hon har en stor brun valack som heter Jum Jum. Hon tävlar och tränar på hög nivå så det känns som ett alternativ. Vill bara komma igång på riktigt igen!
    Jag vill också leka med dig :D

    SvaraRadera
  4. Du känner nog fort om det är intressant eller inte :) Och alltid bra med ögon på marken!! Haha jag har ju inte ridit för tränare på säkert 3 veckor och sist jag red i ridhus före Umeå var tävlingen i Luleå! Så jag skulle verkligen behöva lite trimning. Men Amo kan ju allt så med facit i handen så verkar ridning i skogen och längs vägarna vara ett vinnande koncept ;)

    SvaraRadera
  5. Jag saknar också tävlandet, men framför allt alla vänner! Ska bli kul att se er framöver och om ni har några ärenden i stan är ni alltid välkomna att svänga förbi! :) Kram

    SvaraRadera