Sidor

lördag 30 mars 2013

Solsken

Påsken ger oss gode vädret, och igår kunde man inte annat göra än att njuta i solen både på hästryggen och ute på gården. Fortfarande inte jätte pigg, men vädret gjorde att man blev piggare iaf. Så redan på morgonen när jag gick ut med hästarna såg jag till att göra klart stallet.
Så mockning, mat och vatten var klart redan vid halv 10 och därefter gick jag in för lite frukost. Ut igen och red Walle. Walle fick för första gången ridas med spö. Vilket funkade bra, när han ska fjanta sig och hellre tänka bakåt så behövde man bara dutta lite så gav han sig direkt. Passet igår var riktigt jäkla bra alltså. Vi skrittade fram väldigt länge, och jobbade loss honom i båda sidorna med mina goa bananöppnor
När han var varm och klar för lite mer hårdare träning så red jag skolorna i galopp, skänkelvikningar och mycket övergångar. Han var så fin och jag satt ned en stor del av passet vilket går mycket bättre.
Träningen för Erica imorgon är efterlängtad. Vi ska nu ut i eftermiddags solen och rida ett mjukt pass på ca 30 min runt byn bara jogga bort en möjligtvis träningsvärk. För att sen rida Oscar samma runda.
Ni får 2 bilder som min sambo tog innan ridturen med Walle. Får vara glad för att bilder tas, även om dom inte riktigt är världsbäst ;) Ni ser också hur mycket kläder jag har på mig trots strålande väder. Men så går det med feber i kroppen. Fick även gå in och vila 2 timmar mellan Walle och Oscars pass =P


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar