Sidor

torsdag 7 mars 2013

Living the dream

Fick en kommentar av en barndomsvän som skrev att jag lever drömmen som vi alltid pratade om när vi var små. Vilket fick mig att le då hon har så rätt. Drömmen med hus och gård, stallet, hästarna som står i en mysig hage så att man kan se dom från sina fönster osv. Jag älskar det här livet, trots fullt upp och en hel del tid som tappas hos kompisar och ibland även sambon. MEN alla i min närhet vet hur läget ligger till. Att det är som det är när det kommer till hästarna.

Det hade varit annorlunda om jag hade kortare till jobbet plus att jag kunde sluta tidigare alt flexa.
Så som det är nu så blir det sena dagar = sena kvällar.
Självklart vill man och ska ha ett liv utanför hästarna också vilket jag har. Men dom går ändå först no matter what!

Många gånger längtar jag tillbaka till stan, att bo närmre min familj och ha nära till allt. Bo på landet fast närmare stan. Men det finns ingen möjlighet att jag skulle vilja som det är nu låna så mycket pengar för att köpa en gård nära stan med min skit lön!

På sommaren har vi den vackraste gården!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar