Sidor

onsdag 6 mars 2013

Man lever bara en gång

Hello!
Igår var jag tvungen att jobba över vilket alltid gör att min värld rasar samman. Finns ingen tid till att jobba över då man ska både hinna med hästarna hemma och även åka till ridskolan kl 18 och jobba till halv 10 på kvällen... så att komma hem just innan klockan 6 är ingen höjdare i min värld.
Så stressen blev nog. Jag bestämde mig för att inte ha privatlektion efter mina vanliga lektioner på tisdagskvällarna längre. Lite tråkigt för mina 2 goa elever som är väldigt roliga att ha och som jag har tränat kontinuerligt ända sen i somras. Men dom förstod mig och att jag måste prioritera mina hästar och göra det som är viktigast för mig. Så att jag får må bra och känna att jag gör saker för mig själv också.
Eleverna kommer att fortsätta träna för mig men bara andra dagar och kanske inte alltid varje vecka.
Det är svårt att få ihop tiden och just nu är det många som sliter och rycker i mig.

Hur som helst så premiär red jag W barbacka när jag kom hem från ridskolan. Vi kom oss ut klockan 22 och var till baka 45 min senare. Red i alla gångarter, dock mest skritt och galopp. För.. ja traven. Vilket skämt.. så svårt att sitta ned på honom! Ska bli kul på söndag då man får det filmat så jag  får se hur det ser ut. Känns säkert värre än vad det är.. men iaf!

Trots sen kväll och mörkt ute så skötte han sig jätte fint. Har efter alla dessa dagar då han blir så spänd och jag får ont i min trasiga högerarm så prövade jag pelhambettet vilket funkade riktigt bra honom. Så fort avslappnad har han aldrig blivit och även om han inte är en stark häst att rida så blir det problem för mig då jag blir så svag i högerarm i vissa lägen.
Så en bra premiär tur barbacka på nya prinsen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar