Sidor

söndag 3 mars 2013

Stormen tog över

Igår direkt på  morgonen tog jag ut Walle på en tur. Jag vet dock inte vad jag tänkte med tanke på den storm som hade börjat. När vi kom ut till en slätt så såg jag ingenting. Walle tyckte vädret va lite för mycket, så han försökte vända hem 3 gånger då det blev för mycket vind och sikten blev dålig. Men vi tog oss hem och stormen blev bara värre och värre. Jag valde därför efter min inte så lyckad tur med W att B och O fick vila. Dom fick lunch ute, en massa hö att smaska på i stormen.

Jag har alltid mina hästar ute många timmar varenda dag. Men jag är inte en sån som låter dom stå ute i en storm när dom inte har ett skydd att gå in i. Så dom fick komma in redan vid kl 5. Fick middag i boxen och sedan några timmar senare gick jag in för att fylla på mer vatten, hö och kraftfoder.

Så idag har vädret varit riktigt bra, det blir en tur med W och O om några timmar. Sen är helgen över och en ny vecka ska börja.


1 kommentar:

  1. Helt sjukt vad det blåste igår!! Trodde nästan träden skulle ramla!
    Våra hästar har vindskydd som dom kan gå in i, och eftersom vi har hästarna hemma så ser vi om dom vill gå in eller inte. Men om det är inte regn/snö oväder så föredrar dom att vara ute så länge som möjligt! :)

    SvaraRadera