Sidor

torsdag 28 mars 2013

Ibland går det inte som man vill

Ända sen i måndags så har en förkylning legat och gnagt i min kropp. Jag har valt att bita ihop och jobba ända trots att jag brukar vara väldigt "mesig" när jag blir förkyld och stannar gärna hemma och tar hand om hästarna och mig själv istället.

Men idag tog den tag i mig ordentligt. Jag är helt slut, ont i halsen och snuvan ska vi inte ens tala om.
Nånstans tror jag att allt det här kommer ifrån att jag nu har tagit ett stort beslut som blev verklighet idag.

Jag har efter 4 år på mitt jobb tagit tjänstledigt för att pröva ett nytt jobb. Det är en stor chansning och jag hoppas på att det kommer bli bra och att jag kommer trivas som dagisfröken. Att gå ur trygghets zonen är en obehaglig känsla som sen förvandlas till en häftig känsla som ger en styrka.

Jag har iaf varit så slut idag och febern har kommit ikapp så jag har helt ärligt inte klarat av att rida idag, trots att jag egentligen måste.. ska träna för Erica på söndag med både Oscar och Walle.
Jag är laddad, och hade velat röra på dom idag, men ibland går det inte som man vill.

Får ta nya tag imorgon helt enkelt!


1 kommentar:

  1. Bättre att ta det lite lugnt och försöka bli frisk. Det räcker väl med att du rör på dom idag eller iaf imorgon så att dom är rastade inför träningen! Och vad spännande att byta jobb :) Blir det närmare hemma eller? Skulle ju vara skönt om du slapp den där pendlingstiden...

    SvaraRadera