Sidor

torsdag 21 mars 2013

Oscar min lilla nöt

Ja vilken början på dagen när man kom hem från jobbet. Ca 5 minuter ifrån hemmet ringer min vän Maria som hyr in sin häst hos oss och säger "Oscar har rymt, och står och mallar sig vid Walle och Bavvan"
När jag kommer hem så har hon lagat hagen och allt är i ordning. Oscar har mest troligt tryckt sig mot tråden  för att den sen ska bli lite hängande och sen hoppat över. Eftersom den inte hängde igår och var ej trasig när Maria kom.

Så jag satte upp lite extra trådar och hoppas på att han håller sig inom alla trådar nu.
Men iaf, han var väldigt på tårna och bockade och sparkade omkring därinne, började visa tecken på att vilja luta sig mot tråden igen.. så min tanke blev direkt att nu far vi ut på en tur.
Sagt och gjort, tog in honom och fixade på alla saker och sen ut i det fina eftermiddags vädret.

Han var så otroligt fin idag, med så mycket power i bakkärran utan att bli för mycket eller för hängande. Så vi jobbade med skolor i alla gångarter. Samlad trav - övergång till mellantrav - samlad trav - etc.
Riktigt rolig tur och när vi kom hem igen och jag tog ut han i hagen igen gick han till sitt hö och åt lugnt, frustade lite och såg hel nöjd ut.

Igår va vi ute på en galopp runda ca 40 min och det kändes att han var genom riden idag! Dessa dagar älskar man allt och alla! Hästar är bäst :)


1 kommentar: