Sidor

onsdag 20 mars 2013

Onsdag 20/3

Dagarna går och Walle ja han fortsätter att överraska på många sätt.
Han har under dessa 4 veckor jag har haft honom lyckats: Gå igenom hagen utan att bry sig 2 gånger.
Det var första veckan då han blev stressad över att man tog in en annan häst. Nu har han dock lugnat sig och  springer lite men stannar kvar i hagen iaf.
Han har fått tag i Oscars grimma när dom stått ute och slitit av han den.
Vet inte om jag har nämnt att han ska leka, slicka och tugga på allt han kan komma åt.

Han rullade fast i boxen härom dan när jag hade täckat honom och skulle ta ut honom.
Väldigt lugn trots att han satt fast i några sekunder. Jag hann knappt reagera så var han på benen igen. Utan en skråma.

Han har försökt vända hemåt 2 gånger då det har blåst lite väl mycket.

Han har blivit rädd för en plast som flög förbi oss och hoppade rakt ut i diket. (Trotts fullt med snö)

Men för varje gång något sånt händer så får jag lära känna han mer och mer. Han kan vara ganska spänd när man börjar ridpasset men ser man bara till att jobba honom och låter honom få tänka så slappnar han av fort.

Jag måste skratta åt min nya häst många gånger för han är så "valpig" ibland i visssa situationer att man kan inte bli arg eller irriterad på honom.
Ikväll blir det ett lugnare pass då han har fått 2 längre och jobbigare pass dom senaste 2 dagarna.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar