Sidor

onsdag 6 mars 2013

6 timmar och 3 hästar senare

Så har min dag varit idag. Jag kom hem just efter kl 3. Gjorde stallet och sen red jag W, B och O. Åt middag där emellan och nu sitter jag här efter att ha sagt godnatt och släckt ned.
Känner att min kudde skriker "kom och lägg ditt huvud här" Men ska bara skriva detta inlägg plus duscha sen SOVA!

Walle: Han fick pröva Bavvans hoppsadel, som matchar även det bruna hopptränset med pelham. Han blev så stilig och tillsammans med det fick han även bruna benlindor. Han passade riktigt snyggt i brunt, skötn med en mörk häst mot det svarta, då kan man ha vilka färger man vill. Även lika med Oscar.
Red i 45 minuter, i alla gångarter. Mest skritt och trav. Men galoppen är prövad och just nu så jobbar vi med att pulsen ska komma upp för att sen få skritta och låta pulsen komma ned. Pendla dem mellan dessa arbetet så får man igång konditionen bättre och förbereder han för arbete på ett bra sätt. Idag var han en ängel. Så fin för alla hjälper, lätt, lyhörd och en som försöker sitt bästa hela tiden. Det gick så bra idag och han var så fin att vi gjorde 2 rena byten utan några som helst problem. Skönt! Min svaghet ;)

Bavvan: Reds i 45 minuter mest skritt och trav, men tog även 2 längre galopper. Blev en lagom tur då hon reds så långt dagen före. Det var en trevlig och positiv Bavvan man fick sitta på.
Jobbade med att hon skulle lossa mer i sidorna, ta igenom skolorna och vara framåt. Hade sällskap av Maria och henne nya Lilly.

Oscar: En galoppträning på dit vägen och mycket jobb i trav på tillbaka vägen. Fin men lite för mycket på. Dock alltid något att jobba med för att få bort. Han var trevlig och arbetsvillig. Alltid ett plus i kanten för det.
Oscar ska rakas imorgon eller på fredag. Måste komma ihåg det bara..

Jag har även mockat till 4 hästar, gjort mat och fyllt vatten. Tiden går fort när man har roligt!
Blir ett inlägg med en massa bilder på ett tag!
Peace

4 kommentarer:

  1. Tänk ändå Emelie att du verkligen lever livet som vi alltid pratade om när vi var små! :) hästarhästarhästar! Kan inte låta bli att bli lite avis! Men är såklart mest glad för din skull, när ska du visa upp nya stjärnan? Planerat in nån tävlinbg iår? :) Kramar! /Hanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo vi pratade alltid om det faktiskt, synd bara att det inte blev som vi planerade med att Russin och Ninja skulle stå på gården ;D
      Jag är glad för din skull också, som har hittat någon som gör dig glad och som du kan dela ditt liv med :) Plus att ni har byggt ett väldigt snyggt hus!!

      Radera
    2. haha eller hur! Vad hände där? ;)
      I min lilla tidsplan kommer jag dock försöka se till att skaffa häst inom 1 år, så får bara försöka härda ut sålänge! ;)
      Tack gullis! Du får komma och hälsa på nån dag! (synd vi bor på varin sida stan bara, långt!)

      Radera
  2. Fullt ös medvetslös verkar det som att du har! :P Men kul. Och du är verkligen inte bangen som törs rida barbacka redan ;) Men du har ju alltid haft bra balans. Och så kul att testa byten! Det är ju alltid lite klurigt i början, för alla använder ju lite olika byteshjälper så det kan ju bli lite förvirrande för hästarna när de byter ryttare ibland... Ska du träna i helgen? Hoppas verkligen du får filmat och vill lägga ut det för jag är så nyfiken ;)

    Sv: Tack vad du är gullig! Det kändes väldigt trevligt faktiskt. Men såg lite tamt ut, så måste försöka snurra igång honom lite till. Amo är ju så skumpig så det känns ju som att det går fortare än vad det gör.... :P

    SvaraRadera